miercuri, 14 noiembrie 2007

Cum sa fim mai buni crestini ?

M-am tot gindit, in perioada Sarbatorilor Pascale, la relatia pe care omul, crestinul, o are cu Divinitatea, cu Dumnezeu. Am stat de vorba cu unii prieteni si le-am ridicat urmatoarea intrebare: cum poti fi un mai bun crestin ? Abia dupa ce am aflat raspunsurile lor, am indraznit si eu sa-mi pun aceasta intrebare... Unii vad raspunsul in a face fapte bune, a merge la biserica, a avea un duhovnic, a aprinde o luminare la mormintul parintilor sau bunicilor. Altii spun ca a calca pragul unei biserici de 2-3 ori pe an este suficient. Raspunsuri diferite, oameni diferiti. In ultimii doi ani, in viata mea s-a produs ceva interesant: m-am apropiat mai mult de Dumnezeu, am invatat sa pretuiesc mai mult jertfa pe care Isus Hristos a facut-o pe cruce pentru noi, am invatat sa intorc si celalalt obraz la fiecare palma primita, desi primul impuls, de moment, este de a plati cu aceeasi moneda. Am invatat sa pretuiesc cel mai mare dar pe care, noi, muritorii l-am primit: viata. Da, dar viata fara suflet nu e nimic. Sufletul, acea scinteie care ne face oameni, unici, in toata fiinta noastra, e darul Divinitatii. Sa invatam sa pretuim acest dar si sa ne respectam intre noi, chiar daca, de cele mai multe ori, avem interese diferite. Cum incerc eu sa fiu un mai bun crestin ? Prin a fi mai bun, mai tolerant, mai apropiat de semenii mei, prin a ma apropia de Dumnezeu, atit cit mi se permite. Am observat ca este foarte usor sa fii o persoana buna, dar trebuie sa o faci din toata inima, nu numai ca "asa trebuie". Isus a facut ceva unic pentru noi, noi chiar putem face ceva, mult mai neinsemnat, pentru semenii nostri. Prin asta cred eu ca poti deveni un mai bun crestin.

Un comentariu:

Sorin spunea...

Foarte frumos ... felicitarii !!!