miercuri, 14 noiembrie 2007

Europa la sate

Veneam spre sfirsitul lunii august dintr-o plimbare de afaceri dinspre Brasov spre Buzau. O zi obositoare in care am plecat dimineata de la Buzau, am mers spre Ploiesti, apoi catre Valenii de Munte, Cheia, Muntele Rosu, Brasov. La intoarcere, ca sa nu iau iar tot drumul anterior, ma hotarasc sa vin pe la Intorsura Buzaului, Siriu, Magura, Berca, Buzau. Peisajul este splendid, deosebit de salbatic, maret chiar in zona Barajului de la Siriu, apoi cade in monotonie (sate) pina spre Magura. A fost un drum ales bine, chiar interesant si antrenant cu toate gropile din sosea. Eh, oricum, am 3 ani garantie la masina (sic !). Intr-unele locuri soseaua se ingusteaza din pricina alunecarilor de teren care lovesc an de an soselele de munte, dar si datorita numeroaselor cirede de vite care se intorc seara de la pasune. De acord, se intorc, asta e un obicei de sute de ani, dar de ce pe soseaua nationala ? Inarmat cu destula rabdare sa mut si muntii (doar-doar pot trece mai departe), am asteptat de fiecare data ca pasnicele rumegatoare pline de lucerna si lapte sa binevoiasca sa elibereze drumul. Pina la urma, tot fiind oprit si neavind alta treaba, cobor (electric, sic !) geamul si il intreb pe nenea ala cu batul si responsabilitatea pazei animalelor, ce cauta cireada pe sosea, in zone destul de periculoase (curbe, ingustari) si la o ora la care incepe sa se intunece. Ma asteptam deja sa primesc raspunsul: "Da' pe unde sa mergem domnule ?", insa nu asta m-a mirat si emotionat in acelasi timp, ci completarea lui venita de la o distanta la care oricum nu mai aveam timp sa gindesc si sa-i raspund: '"Oricum, de la 1 ianuarie 2007 nu ne mai lasa pe sosea cu animalele, ci numai pe benzi special amenajate". Sincer, am ramas perplex. Nu i-am raspuns nimic. Sa fi urmarit vacarul emisiunea TV de cu seara privind managementul spatiilor de acces rurale, sa se fi documentat in prealabil din numeroasele pliante puse de guvern la dispozitia satenilor, sa fi ascultat in taina radio Europa Libera, sa fi fost vreun inalt demnitar european deghizat in taran pentru a afla mersul tarii ? Domnitorul Cuza mai avea acest obicei....Nu stiu, nu am un raspuns...Poate am fost eu victima unei inscenari, ca tot sunt la moda acum...

Niciun comentariu: